https://www.motorauthority.com/news/1126187_how-likely-is-hyundai-to-produce-the-rm-halo-car-and-what-might-it-look-like


 

"We are just in the market in the U.S. now for one year with the Veloster N. I think we need to grow more basis, more fan basis, more enthusiasts, and then at some point later we can be ready for such a vehicle, which of course has to be a lot more expensive," Biermann said. He noted it might take a few more years to grow that base.
He also said the point of the RM19 was to develop the chassis, which starts as the Veloster N TCR race car and features a unique rear subframe to mount the midship engine as well as a new double-wishbone rear suspension. Biermann said a production version of the car would use that chassis.
The RM19 is powered by the 2.0-liter turbo-4 and direct-shift gearbox from the TCR race car, but that won't be the case for any possible future production car. Biermann said the next version of the RM, which is expected next year perhaps as the RM20, will use a 2.3-2.5-liter version of the new turbo-4 from the Sonata as well as a new dual-clutch transmission with wet instead of dry clutches.
Biermann also hinted at advanced powertrains.
“This is our rolling lab where we prepare future solutions," he said. "The challenge of the future is to have crazy driving fun with electrification."
A turbocharged V-6 is not in the cards. All-wheel drive likely won't be part of the formula, either. Biermann said the idea behind the RM was to be a drift monster, and "you don't need a front axle for that."

Biermann said an electrified version of the RM will come next year, though he didn't say if that would be a hybrid, a plug-in hybrid, or a fully electric vehicle. Biermann confirmed that Hyundai is working with EV supercar maker Rimac, so that electrified version could be a full EV.
As far as what it might look like, that's not yet determined. Biermann said he would be fine with the way the car looks now, though the rear splitter and tall wing wouldn't work for a road car. However, Biermann said there are different ideas within the company that include a different body. The company has some design sketches but isn't ready to decide on a final look.
If it is built, it won't be cheap. Biermann said a production RM would cost at least double—if not triple—the price of the Veloster N, which starts at $28,320 and tops $30,000 with the Performance Package. That would put the price anywhere from $56,000 to $90,000, which would butt up against the V-8-powered 2020 Corvette, which starts at $60,000.
Still, Biermann doesn't seem concerned.
"One core thing of N is to be king of fun per dollar. Nobody should ever beat us in fun per dollar," Biermann said. "I think we can do this even with the RM19 at a higher price level, but then also of course we have to deliver tons of fun more."
When asked what his hopes are for the RM project, Biermann said, "I wish we could get it going, but there is no need for rush."
There may be no rush, but it does appear at least one version of a mid-engine Hyundai N car is in Hyundai's product plan, though that mid-engine design may become a mid-motor design for an EV.


 

"우리는 Veloster N과 함께 1 년 동안 미국 시장에 진입했습니다. 더 많은 기반, 더 많은 팬 기반, 더 많은 애호가를 키우고 어느 시점에서 그런 차량을 준비 할 수 있다고 생각합니다. Biermann은“물론 훨씬 비싸야한다”고 말했다. 그는 그 기반을 성장시키는 데 몇 년이 더 걸릴 수 있다고 언급했다.
그는 또한 RM19의 요점은 Veloster N TCR 경주 용 자동차로 시작하고 미드 쉽 엔진을 장착 할 수있는 고유 한 리어 서브 프레임과 새로운 더블 위시 본 리어 서스펜션을 갖춘 섀시를 개발하는 것이라고 밝혔다. Biermann은 이차의 양산 버젼이 그 섀시를 사용할 것이라고 말했다.


RM19는 TCR 경주용 자동차의 2.0 리터 4기통 터보 및 직접 변속 기어 박스(시퀀셜?)로 구동되지만 미래의 양산차량에는 해당되지 않는다. Biermann은 내년에 아마도 RM20으로 예상되는 RM의 다음 버전은 Sonata의 2.3 ~ 2.5 리터 버전의 새로운 4기통 turbo 엔진과 건식이 아닌 습식 듀얼클러치 변속기를 사용할 것이라고 말했다.


Biermann은 또한 고급 파워 트레인을 암시했다.
"이것은 우리가 미래의 솔루션을 준비하는 롤링 연구소입니다. 미래의 도전은 전기화로 미친 운전 재미를 갖는 것입니다."
"터보 차저 V6는 카드에 없습니다. 전륜구동도 공식에 포함되지 않을 것입니다." Biermann은 RM의 기본 개념은 드리프트 괴물이 될 것이며 "그것을 위해 앞차축이 필요하지 않다"고 말했다.

Biermann은 내년에 전기 버전의 RM이 출시 될 것이라고 말했지만 하이브리드, 플러그인 하이브리드 또는 완전 전기 자동차가 될 것인지 밝히지 않았다. Biermann은 현대차가 EV 슈퍼카 제조업체 Rimac과 협력하고 있음을 확인하여 전기 버전이 풀 EV가 될 수 있음을 확인했다.


디자인은 아직 결정되지 않았다. Biermann은 리어 스플리터와 높은 윙이 도로 차량에는 효과가 없지만 현재의 차량 외관을 괜챦게 생각한다고 말했다. 그러나 Biermann은 회사 내에 다른 차체로 만드는 것을 비롯 해 다른 아이디어가 있다고 말했다. 이 회사는 일부 디자인 스케치를 가지고 있지만 최종 모양을 결정할 준비가되지 않았다.


차량이 완성된다면 싼 값은 아닐 것이다. Biermann은 양산 RM은 28,320 달러에서 시작하여 Performance Package로 30,000 달러를 상회하는 Veloster N 가격의 최소 두배이상이나 세배가 넘지 않는다고 밝혔다. 이로 인해 가격은 56,000 달러에서 90,000 달러로 V8 엔진의 2020 코르벳에 맞서게 된다.


여전히 Biermann은 걱정하지 않는 것 같다.
Biermann은“N의 핵심 요소는 1 달러당 재미의 왕이되는 것입니다. 우리는 RM19를 사용하여 더 높은 가격으로 이 작업을 수행 할 수 있다고 생각하지만 물론 더 많은 즐거움을 제공해야합니다."
Biermann은 RM 프로젝트에 대한 그의 희망이 무엇인지 물었을 때, "우리가 그것(RM 프로젝트?)이 계속되기를 희망하지만 서두를 필요는 없다"고 말했다.
서두를 필요는 없다. 하지만 현대 미드 엔진 N 의 한버전이 현대의 제품 계획에있는 것처럼 보인다.